Duurzaam Bouwloket op vrijdagmarkt in Castricum

Hoe ziet een zonnepaneel, warmtepomp of infraroodverwarming eruit? Kom naar de showroom op de vrijdagmarkt.

Op vrijdag 27 mei staat de showroom van Duurzaam Bouwloket op de weekmarkt in het centrum van Castricum. In deze showroom kunt u zien hoe duurzame en energiebesparende maatregelen eruit zien en werken, zoals zonnepanelen en infraroodverwarming. En ook kleine maatregelen, zoals radiatorfolie, kunt u daar bekijken. Al met kleine stappen, zoals het aanbrengen van isolatie of door het beter gebruiken van de verwarming, kunt u op uw energieverbruik besparen. Een adviseur van het onafhankelijke Duurzaam Bouwloket kan u hier deze middag alles over vertellen. De showroom staat van 9:00 uur tot 15:00 uur op de markt.

Onafhankelijk advies

Het Duurzaam Bouwloket is het energieloket van de gemeente Castricum. Bewoners kunnen hier terecht voor gratis en onafhankelijk advies over het energiezuinig, duurzaam en aardgasvrij maken van hun woning. Het Duurzaam Bouwloket heeft ook informatie in huis over de mogelijkheid van subsidie en financiering.

U kunt ook informatie krijgen van de vrijwillige energiecoaches van CALorie Energie. Zij zullen ook aanwezig zijn bij de showroom. Ook op zaterdagmiddag 4 juni kunt u de showroom nog bezoeken, dan staat hij bij De Oude Keuken in Koningsduin, tijdens de ledendag van CALorie Energie. De showroom is ook toegankelijk voor niet-leden.

Kunt u deze dag niet?

Kunt u deze dagen niet naar de mobiele showroom komen? Dan kunt u ook zaterdagmiddag 4 juni naar de ledendag van CALorie bij de Oude Keuken in Bakkum, donderdag 9 juni naar de ochtendmarkt in Egmond aan Zee, vrijdag 10 juni naar Middelweg 110 in Uitgeest, zaterdag 11 juni naar de weekmarkt in Bergen of woensdag 22 juni naar ’t Loo in Heiloo voor de showroom.

U kunt u uw vragen ook telefonisch of per mail stellen aan het Duurzaam Bouwloket. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 072-743 39 56 en per e-mail via info@duurzaambouwloket.nl.

Zonnepanelenactie loopt tot 1 juli

De zonnepanelenactie is voorbij. Volg de nieuwsberichten op onze website voor nieuwe acties of lees hier de veelgestelde vragen over zonnepanelen op de website van Duurzaam Bouwloket.

Heeft u vragen? Neem dan contact op met:

Ivo de Block, communicatiemedewerker klimaat BUCH werkorganisatie

E-mail: ivodeblock@debuch.nl